reklama

I love Google. Liečim sa.

Také pekné dievča a softvérová inžinierka! Petra Popluhárová - výstavná porcia slovenskej krásy u internetového molocha. Iste, slepá závisť zo mňa hovorí, kedysi dávno som totiž bola najhoršou programátorkou široko-ďaleko v celej oblasti EMEA. V rámci Google by som to nedotiahla ani na lowest-level testera, šťastná by som bola, keby mi dovolili umyť tú kolobežku z ilustračnej fotografie v poučnom článku z augustového Economistu .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Kto to ešte nevidel. Oplatí sa.



Inside the Googleplex
Petra Popluhárová hovorí o naleštenej stránke Google ako najprominentnejšieho zamestnávateľa, ktorý intelekt svojej pracujúcej aristokracie dokáže oceniť masérskymi službami a ďalšími naozaj nadštandardnými benefitmi. Alebo im vytvoriť útočisko ľudskosti v duchu korporátneho hesla Don't be evil, o ktorom sa zmieňuje ďalší úspešný rodák od Košíc. Ostatné pikošky v tom Economiste.

Kto by Google nemiloval
Bez prvého dotyku s Googlom pred šiestimi rokmi by sa mi nepodarilo zdarne zavŕšiť diplomovú prácu, keď som urgentne potrebovala najnovšie informácie zo svojho odboru.
Bez Googlu si nedokážem predstaviť svoju prekladateľskú a editorskú prácu.
V novej športovej disciplíne- voľbe najefektívnejších kľúčových slov a rýchlom hodnotení spoľahlivosti zdroja - kopem okresnú ligu.Tá závislosť ma robí ostražitou.

S ohromným množstvom osobných informácií, ktoré sa vznášajú v počítačoch Googlu, sme sa hádam už zmierili. Google však ako nenásytný dobyvateľ začína anektovať ďalšie územia. Rozsah nekrvavej expanzie budeme bilancovať už onedlho, to sa ešte nasmejeme.

Zanechajme zatiaľ bokom paranoidné odkazy na Panopticon - väzenie s centrálnym Pozorovateľom a ustavične viditeľnými hercami, ktorí netušia, či sú v danom momente pozorovaní. Google a privacy risks , to je už téma patrične ohlodaná - keby som si ju priveľmi pripúšťala, tak sa pred svojím notebookom schovám do Faradayovej klietky.

Vodcovia Googlu otvorene priznávajú, že im nejde o maximalizáciu zisku. Oni totiž chcú "urobiť svet lepším"! A ja si potichu mrmlem: Guys, to chceli aj marxisti.

Vás takíto redizajnovaní spasitelia neznervózňujú?

Smrť Wikipedii
Schválne som pri Panopticone linkovala Wikipediu. Nie, Google sa ju nechystá akvirovať ako všetky tie ostatné úspešné weby, na to pridobre chápe , v čom tkvie jej najväčšia slabosť. V anonymite autorov, v sústavnom balansovaní medzi hodnoverným a bizarne nespoľahlivým zdrojom.

Preto ju nekúpi tak ako YouTube alebo Picasu, radšej si vyrobí vlastnú. Bude klásť podstatne väčší dôraz na osobnosti autorov a editorov a spravodlivo sa s nimi podelí aj o tržby z reklamy. So, what's the bloody point?

Od sprístupňovania obsahu k jeho vytváraniu
Miesto v rebríčku Google si nemožno kúpiť. Šikovnými ťahmi možno dosiahnuť, že na web chudáka Roberta Fica vás vyhľadávací algoritmus odkáže po zadaní top vulgarizmu. Kto by si ten rádoby vtipný spam nepamätal .

Ešteže tu máme obskúrne odvetvie search engine optimization (SEO). Dnes si už možno ľudí najať na čokoľvek, prečo by sa teda niekto nepostaral o to, aby sa na určitý web dostalo viac ľudí aj vďaka krajšiemu umiestneniu v Google rankingu. Google sa zaprisaháva , že nestojí vo vzťahu so žiadnou firmou SEO, ani jej nedáva odporúčania. Preboha, veď ja nikoho nepodozrievam.

No one can guarantee a #1 ranking on Google.
Iba ak Google sám sebe, tlačí sa mi na jazyk.

(V septembri som sa pre istotu znova zapísala do Univerzitnej knižnice.)

Jarmila Mikušová

Jarmila Mikušová

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

ktovieFoto: Juraj Bartoš Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu