reklama

Za čo sa nehanbím (aj o pôvodnej televíznej tvorbe)

Sledujem bulvár a nehanbím sa za to. Viem, kto je Stanislava Pavolová, viem, že si to rozdávala s fešáčiskom Borisom Kollárom, a dokonca viem, že Stanka rada číta a jej najobľúbenejšou knihou je Majster a Magdaléna od Bulgakova. Som očarená chladnou horlivosťou a angličtinou Silvie Horváthovej. She has tried and try to achieve more achievements with her cool forwardness. Yummie. Aha, a okrem toho pozerám slovenské seriály a tiež sa za to nehanbím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (77)

Načisto dementný Panelák si z archívu púšťam k nezmyselnému hopsaniu na stepperi. Ordináciu v ružovej záhrade zase v stavoch absolútneho duševného ochabnutia. Psychedelický úlet Gejzu Dezorza Rodinné tajomstvá mi bohužiaľ pre masové nepochopenie tohto progresívneho počinu po pár dieloch dávno stiahli z vysielania.

Ja som tak akosi zmierená s tým, že biedna úroveň pôvodnej televíznej tvorby reflektuje malomyseľnosť celej spoločnosti. Je jej zrkadlom rovnako ako fakt, že do čela verejnoprávnej sa dostane Štefan Nižňanský. Ďalší lamer v poradí, ktorý by na obrazovky rád vrátil inscenácie a dokonca sa vyhráža uvedením zábavného (!) programu Eurogala. To už radšej slovenskú mutáciu Ein Kessel Buntes, pán riaditeľ. My pamätníci, dodnes vydesení zločinmi verejnoprávnej, ako bol Správny kľúč či Reservé Zdeny Studenkovej, sa pri predstave trestuhodného repete sarvašovského plytvania peniazmi preventívne rozčúlime.

Ale aby som tu len nekonštruktívne nebrblala. Po prvé prisahám, že ak STV uvedie Eurogala , vyhlásim polhodinovú hladovku priamo v retro bufete výškovej budovy na Mlynoch. A po druhé - dočerta, veď pôvodná televízna tvorba nemusí byť mdlá ako Dzurinda v opozícii!

Mesto tieňov (a fakt mi za to nezaplatili)
Keď Markíza začala promovať nový slovenský kriminálny seriál, skepticky som nadvihla ľavé obočie. V očakávaní totálneho fiaska som sa v piatok pekne naštelovala na gauči, radšej bez pukancov, aby mi pri logických nezrovnalostiach nezabehlo.

Mon dieu, ale ono to bolo dobré! No ale zase je pravda, že mne by k spokojnosti stačil už samotný fakt, že Róbert Jakab je nádherný chlap a - medzi nami dievčatami - aj óveľa viac sexy ako Tomáš Maštalír. To potom prežijem aj otrasný product placement, keď sa na každom treťom zábere ujo vyšetrovateľ vyváža na občas horiacom aute so sedemročnou zárukou.

Kde sa berie kvalita?
Keď k tomu nepustíte diletantov. Keď scenár napíše divadelný profík Roman Olekšák, hudbu zrobí Muchow a na réžii sa podieľa aj vyššie zmienený, ikonický Gejza. Pridajte si k tomu febrilnú kameru, štylizované zábery našej preplnenej metropoly, ktoré priam tepú v synchronicite s Zeitgeistom. Je pravda, že pomenovať hlavného narkobaróna Snoopy chce hodnú dávku humorného nadhľadu. A dosť ma poburuje, ako osvetľovači škodoradostne pristupujú k Soni Norisovej. Chúďa, každú vrásku jej vidno.

Ale v globále si komerčná televízia po dvoch odvysielaných epizódach zaslúži aplauz. A ďalší lamer na čele verejnoprávnej si blúzni o Eurogala . Komu sa chce potom platiť koncesionárske poplatky.

Len jednému nerozumiem
Všetci vyšetrovatelia - aj Diana Mórová z protidrogového - sú fasa chalani. A na mňa to pekelne zaberá. Už ma tak nemyká, ani hnusom netrasie, keď zazriem uniformu.

Lenže v záverečných titulkoch som sa dočítala, že Policajný zbor SR sa od seriálu dištancuje. Fakt škoda, veď PZ SR spolu so svojím vedúcim činiteľom by veru urgentne potrebovali trochu naleštiť imidž.

Na jeseň nás údajne čakajú štyridsaťtisícové pokuty. Že vraj to bude nový bič na cestných pirátov. Ha.
Tomu uverím až potom, ako bude Packa pokutovať sám seba.

Jarmila Mikušová

Jarmila Mikušová

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

ktovieFoto: Juraj Bartoš Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu