reklama

Šarm a štýl? Aj tak sa nevydáš

Som technológ života - konštruktér a debugger. Lineárna racionalizácia mi už párkrát pekelne zavarila. A neraz ma zachránila. Pred čím, to presne netuším, veď sa to nekonalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (69)

I luv ya!
Kedysi dávno som sa na Nový rok zoznámila s chlapcom, ktorý mi potom z Belgicka posielal pralinkové listy. Analógového formátu, každý som čítala asi stokrát. Posledný list pred jeho návratom na Slovensko bol pristručný. Pár pozérskych viet a tie dve kritické slová. Keď sa adresujú priskoro, z nesprávnych úst, keď sa vravia zištne či pre púhu záchranu, neznamenajú nič.

Som šachistka, hoc aj biedna, ale som. Belgický študent sa pokúsil o garde a ja som mu skoro vykastrovala kráľa. Bez zahmlievania: navarila som mu niečo proti potencii, dala prednášku o adekvátnom timingu a poslala ho spať.

Šarm a štýl
Moja kamarátka Ľadová kráľovná tvrdí, že slovenskí chlapci sú v princípe humusáci. Nie je o čo stáť - nemajú šarm a štýl, ani zaboha nepreskočia jej diskriminačnú hladinu.

Ľadová kráľovná má príslušné nivelačné body vykolíkované ďaleko za Bratislavou. Azda verí, že láska hory prenáša , ja to skôr vnímam ako transfer hnuteľného kapitálu.

Nástupník trónu sa vynoril dakde v Beneluxe, vyleštil pečatný prsteň a hupsol na low-costový let do Bratislavy. Ľadová kráľovná sa za jeden víkend roztopila do výšky kolien, zabookovala letenku a... Táto fáza býva v rozprávkach premlčaná.

Ja sa Ľadovej kráľovnej vlastne veľmi nečudujem. Pár štýlovo čistých predkritických slov, v hlave sa niečo preklopí a chemická rovnováha je v nenávratne. Potom si človek ľahko nevšimne, že feši z Beneluxu má na Facebooku deväťdesiat percent friends ženského pohlavia z celého sveta. Lenže konštruktér a debugger (akože ja) to vidí celkom zreteľne, paranoidne asociuje a trochu sa bojí, aby sme nabudúce v Prašnej s kráľovnou nerozoberali, ako sa nechala hlúpo namotať do klbka. A že to bolí. Ako zvyčajne.

Fuck and go
Ľadová kráľovná mi pred odletom alegoricky požičala knihu s dosť nechutným názvom Fuck and go. Nadšená som z nej doteraz, toľko prepiateho moralizovania nenatlačím na pol strany ani ja. Ulla Rhanová nechodí dlho okolo horúcej kaše, teória je jasná. Muži sa nechcú viazať a ženy si za to môžu samy! My ženy sme sa vraj zasekli v patologickej rozdvojenosti. Ešte stále nám neschádza z mysle ten... ten na tom bielom koni. Ale aby sme mu odgarantovali rovnaké nemateriálne benefity a trochu submisívnosti ako onehdá naše staré mamy, tak to teda nie! Múdra teta Ulla rúbe do ženského pokolenia hlava-nehlava. Ženy 21. storočia vedia, na čo majú. Keď sa o ne uchádza nejaký nekňuba , so šarmom a štýlom ho verbálne vykastrujú. Tí na bielom koni potom radšej z tátošov húfne zosadajú, majú sa na pozore a solidárne si odovzdávajú epické príbehy o vypočítavých šesťhlavých mrchách, ktoré im urobili zo života peklo, nútia ich platiť alimenty a deti pretvorili na prostriedok pomsty za ujmu každého druhu.

Manželstvo?! No podpísali by ste pracovnú zmluvu so zamestnávateľom, ktorý by vám ponúkal minimálnu mzdu za nekončiace nadčasy a nepretržité monitorovanie miesta vášho výskytu? A najmä za predpokladu, že tú základnú mzdu si dokážete bez problémov zarobiť na fuškách a vianočný večierok môžete oslavovať každý deň v inom podniku.

xxx

Pamätám si presne na ten deň,
objavil som jedinú zo žien,
zo žien čo majú šarm a štýl,
túto cestu zaplatím rád...

Romantika. V tomto kontexte mi ale od Le Payaco lepšie štimuje verš: „Si krásna, veľmi zvodná, škoda, že sa nevydáš..." Ten nedomyslený outsourcing mužských robotníkov a nikdy nekončiace večierky firemné majú za následok chronický nedostatok pracovnej sily, ochotnej podpísať manželskú zmluvu.

Tvrdí múdra teta Ulla. Ja by som nerada paušalizovala. Možno fešiho z Facebooku podozrievam úplne neprávom.

Jarmila Mikušová

Jarmila Mikušová

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

ktovieFoto: Juraj Bartoš Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu